A proč zrovna domácí elektrárna xStorage od Nissanu?
U Nissanu se mi moc líbí jejich filozofie elektromobility. V Nissanu se nedívají na elektromobil pouze jako na auto, ale hodně přemýšlejí i o tom, jak jej co nejlevněji nabít, jak by mohlo auto napájet domácnost a dodávat přebytek energie zpět do elektrické sítě, a také jak znovu využít použité bateriové články z elektromobilů, které ještě pořád mají dlouhou životnost.
Jejich první produkt v této oblasti byl V2H systém ( Vehicle2Home ) LEAF to Home, který uměl obousměrně směrovat tok elektrické energie, takže buď V2H LEAF to Home nabíjel ze sítě Nissan Leaf a nebo Nissan Leaf přes V2H napájel dům. Tento systém byl však dostupný pouze na Japonském trhu a uplatnění našel převážně v odlehlejších oblastech Japonska tam, kde časté hurikány způsobují výpadky elektrické energie a elektromobil Nissan Leaf je pak využit jako „generátor“ pro napájení domu.
Systém V2H LEAF to Home již Nissan neprodává a nahradil jej novým V2H systémem xStorage, který teď začíná prodávat celosvětově. Systém xStorage umí nejen obousměrně směrovat tok energie do elektromobilu a nebo napájení domu, ale umí elektrickou energii i uchovávat díky 12 bateriovým modulům.
Tyto bateriové moduly mohou získat energii z fotovoltaických panelů, větrné elektrárny, z Nissanu Leaf a nebo z elektrické sítě v nízkém tarifu.
xStorage se buď nabízí s recyklovanými bateriovými moduly z elektromobilu Nissan Leaf, které ztratily pouze 25% kapacity a nebo s novými bateriovými moduly.